【Unity】Fracturing&DestructionのFracturedObjectsのTooltipを翻訳してみた

どれがどんな機能なんだ・・・?

[SerializeField, TooltipAttribute(“”)] は どこ・・・? 誰か親切な人教えてくれませんか・・・?

とりあえずタイプしてGoogle翻訳

Source Object

The objcet whose mesh will be used as input for the fracturing. It won’t be delected, just used as input.

メッシュが破損の入力として使用されるオブジェクトです。 削除されず、入力としてのみ使用されます

(´-).。oO(最初にセットするプレハブはここに入れるよ)

Island Generation

Detect isolated meshed when splitting and make them separated chunks (f.e. if you split a U shape horizontally,it will give 3 objects with island generation(the bottom and the two tips separated),instead of 2 (the bottom on one hand and the two tips as the same object on  the other).

分割時に孤立したメッシュを検出し、分離した塊にします(たとえば、U字を水平に分割すると、3つのオブジェクトにアイランドが生成されます(下部と2つのヒントが分離されます)。
2の代わりに(一方の手の底部と他方の同じオブジェクトとしての2つの先端部)。

Chunk Interconnection

Will generate a connection graph between chunks to enable structural behavior.

チャンク間の接続グラフを生成し、構造的な動作を可能にします。

Start Static

If Chunk Interconnection is checked and no support planes or support chunks have been defined , an object would collapse on start . Check this if you want the object to stay static until first contact.

Chunk Interconnectionがチェックされ、サポートプレーンまたはサポートチャンクが定義されていない場合、オブジェクトは開始時に崩壊します。 オブジェクトが最初に接触するまで静的にしたい場合はこれをチェックしてください。

(´-).。oO(これにチェックを入れれば最初に崩壊しないけど、崩壊させるにはどうすればいいの・・?)

Interconnection Min Area

Minimum area between 2 connected chunks to consider them connected . Setting it to zero won’t consider all chunks connected , only those that share at least a common face area no matter how small .

接続されているとみなされる2つの接続チャンク間の最小面積。 0に設定すると、接続されているすべてのチャンクは考慮されず、どれほど小さなものであっても、少なくとも共通の顔領域を共有するものだけが考慮されます。

Interconnection Strength

When a chunk attached to the object is hit and detached , this controls how many connected chunks will detach too. 0.0 will make the whole object collapse , 1.0 won’t detach any connected chunks.

オブジェクトに接続されたチャンクがヒットして離されると、接続されたチャンクの数も切り離されます。 0.0はオブジェクト全体を崩壊させ、1.0は接続されたチャンクをデタッチしません。

Support Hor . Strength

Controls the maximum horizontal distance a chunk must be from a support chunk to stay attached to the object . If its distance is greater than this value , it will fall .

チャンクがサポートチャンクからオブジェクトに接続したままである必要がある最大水平距離を制御します。 距離がこの値より大きい場合は、その値が下がります。

Support Is Indestructible

If it is enabled , support chunks can not be destroyed/removed from the object.

有効にすると、サポートチャンクはオブジェクトから破棄/削除できません。

Island Max Connect Dist .

When feeding a source object , and Island Generation is active , it may detect multiple closed meshes inside and some of them may be connected to others . This controlls how far a face from on e island can be from another island to consider the two islands connected.

ソースオブジェクトに給餌するとき、アイランドジェネレーションがアクティブな場合、内部で複数の閉じたメッシュが検出され、それらのうちのいくつかは他のメッシュに接続されます。 これは、島からの顔が他の島からどのくらい離れているかを制御して、2つの島が接続されていると考えます。

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